2013. február 20., szerda

Lista-ügy

Még nem tértem magamhoz ez után az egész botrány után. És egyre csak dagad és dagad. Egyszerűen képtelen vagyok elhinni, hogy valaki ilyet tett volna, nekem ez az egész inkább a HÖK-öt és a munkáját aláásó lejárató kampánynak tűnik. Most nem a HÖK munkáját akarom minősíteni, arra egy teljesen másik poszt kell majd egyszer. Abban biztos vagyok, hogy az az ember, aki nekem a gólyatáborban a támaszom, vezetőm és pótanyukám volt, nem lehetett részese ennek. 
De hogy őszinte legyek, engem nem is a megjegyzések háborítanak fel igazán. Nyilván hivatalosan így leírva rosszul néznek ki, de most őszintén, szerintetek ma melyik munkáltató nem nézi meg a facebook adatlapodat, mielőtt behív interjúra?
Az sokkal, de sokkal jobban felháborít, hogy most minden adatom fenn van nyilvánosan az interneten. És ezt nem a HÖK tette fel, hanem az, aki elindította ezt az egész botrányt. Ma felhívtak a HVG-től, de nem tudták végigmondani, hogy mit akarnak, mert elfogyott a pénz a mobilomról. De ha az lett volna a kérdésük, hogy kívánok-e lépni az ügyben, akkor először is azt venném elő, akinek köszönhetően a személyes adataim felkerültek az internetre. Mert azt bárki tudhatja rólam, megnézve az adatlapomat facebookon, hogy langyos fideszes voltam 2009-ben, szent margitos vagyok, és a kedvenceim között ott a keresztény klub meg a lánchíd rádió. De a telefonszámom meg a lakcímem sehol sincs fenn. És ez sokkal inkább sérti a személyiségi jogaimat, mint az, hogy megnézték a profilomat. 
Elképzelhetetlennek tartom, hogy ez tényleg igaz legyen. Ha valóban HÖK illetékesek által született ez a lista, akkor sem mindenkinek a tudtával és beleegyezésével. De ez már egy másik poszt. 

16 megjegyzés:

  1. Pedig nagyon úgy tűnik, hogy igaz. Többen jelezték ugyanis, hogy az adatok hitelesek róluk. Szóval nem kívülről írták meg a listát, hanem valaki, aki tényleg ismert benneteket. Bárki legyen is az.

    VálaszTörlés
  2. elolvastam a listát is meg a jellemzéseket is. olyanok vannak benne, amit bárki összegyűjthet az adatlapok alapján. hitelesek, de nyilvánosak is, bárki számára. azok az adatok meg persze, hogy hitelesek, amikkel jelentkeztünk a gólyatáborba.
    annyit tudok, hogy akár tényleg 2009-ben készült az a 4 oszlop, ami olyan bejegyzéseket tartalmaz, amelyek enyhén szólva nem illők, akár valaki később írta bele, egyértelműen a lejáratás volt a célja, és egy szépen kitervelt bosszú része. különben milyen érdekes véletlen lenne, hogy a HaHa-s botrányok után és az önkormányzati választások előtt kerül napvilágra. csak arra nem gondolt a kedves megszellőztető egyén, hogy a politikai céljainak az eléréséhez tönkreteszi több száz diáknak a gólyatáborról szóló emlékeit.

    VálaszTörlés
  3. Nem, szerintem nincs igazad. Szerintem nem az a hunyó, aki nyilvánosságra hozta, hanem aki megírta. Bárki is volt az. De persze az ártatlanság vélelme fennáll. Azt viszont kissé önzőnek tartom, ne haragudj, hogy neked nem az a fontos, hogy lezsidóznak valakit, hanem hogy a te emlékeidet tönkreteszik.

    VálaszTörlés
  4. Nem az én emlékeimről van szó, hanem 600 emberéről. Meg az emlékeknél is fontosabb, hogy nyilvánosságra került ez. Mert engem sokkal jobban zavar az, hogy mindenki tudja az adataimat, mint az, hogy valami idióta gyerek olyanokat írogat össze, hogy ki mennyire dugnivaló, és szerinte milyen származású. Túl komolytalan az egész ahhoz, hogy egy párt hasznára lehetne, inkább gyerekes, beteg csíny az egész. Ha valóban bármilyen komoly céljuk lett volna vele, akkor nem ilyen gáz módon csinálják meg. Abból kiindulva, hogy mikor jelent meg, egy röhejes lejárató hadjáratról van szó.

    VálaszTörlés
  5. Nos, én alapvetően nem hiszek az összeesküvés-elméletekben. Én inkább azt mondanám, hogy a Jobbikon belüli hatalmi harc eredménye ez, mint a Szeged Csanád-féle ügy.

    Szerintem túl sokat képzelsz a pártok intelligenciájáról.

    VálaszTörlés
  6. Lehet, hogy igazad van a pártok intelligenciáját illetően, de azt igencsak különös véletlennek találom, hogy a HVG-s újságíró, aki "meginterjúvolt" (értsd, a véleményem kérdezése után meg akarta azt változtatni, és a maga igazáról próbált meggyőzni) HaHa tag.

    VálaszTörlés
  7. nem a hvg szivárogtatta ki, hanem az atv. a hvg csak rárepült az ügyre.

    VálaszTörlés
  8. Nem az a lényeg. Hanem hogy abszolút nem véletlen az ügy, és egyértelmű, hogy más célok vannak a háttérben. Szerinted nem érdekes egy kicsit az, hogy ha 2007 óta készül ilyen lista, hogyhogy csak most derült ki?

    VálaszTörlés
  9. Nem, engem őszintén szólva nem a lista ténye lepett meg, és az sem, hogy ez nyilvánosságra került, illetve, hogy most - ez mind politika, láttunk már ilyent. Hanem a hallgatók egy részének reagálása erre. Hogy annak ellenére, hogy a személyes adatok azért kerültek nyilvánosságra, mert a HÖK szabálytalanul tárolta őket (azaz le lehetett nyúlni)a szeista és rasszista megjegyzések mellett, még mindig a HÖK-öt véditek. Ne haragudj, de nekem ez egész egyszerűen nem fér a fejembe.

    VálaszTörlés
  10. Egy szóval sem védtem a HÖK-öt, ha neked ez jött le, akkor olvasd újra a bejegyzést.

    VálaszTörlés
  11. ezeket írod:

    - nem tudod elhinni, hogy ezt a HÖK csinálta
    - a lista elkészülésének a célja a lejáratás (tehát valaki más csinálta, hogy a HÖK-öt a választás előtt lejárassa)
    - ez az egész egy kitervelt bosszú része
    - idióta gyerek (ez elbagatellizálása a problémának)


    ebből nekem az jött le, hogy te Hahás (vagy más) összeesküvésnek tartod a listát, ahol nem az a prbléma, hogy valaki általános értelemben a büntetőjogba ütköző dolgot tett (szabálytalanul tárolta az adataid, és másokat rágalmazott), hanem hogy politikai indokból szivárogtatták ki.

    én ezzel nem értek egyet.

    szerintem a legnagyobb hibás az, aki 1. felhatalmazást adott egy ilyen lista késítésére; 2. megírta; 3. feltette a netre a személyes adatokat; nagy valószínűséggel ez nem egy sajtóorgánum volt, mert ők tisztában vannak azzal, hogy mi egy sajtóper. hanem valaki önjelölt.

    emellett mélységesen elítélek mindenféle faji, nemi, világnézeti alapú megkülönböztetést, rasszizmust és homofóbiát, és nem csak akkor, ha velem történik, hanem ha a környezetemben történik másokkal.

    VálaszTörlés
  12. Lehet, hogy igazad van, és védeni próbálom a HÖK-öt. Mivel szerintem semmiféle felsőbb megbízás nem volt jelen esetben. Nem bagatellizálom el az ügyet, de egyszerűen komolytalanok a megjegyzések ahhoz, hogy bárkinek a hasznára lehessenek. Ha valóban bármilyen megkülönböztetési céllal íródik a táblázat, akkor nem kerültek volna bele ilyen baromságok, hogy jó seggű, meg macskaimádó meg mit tudom én. Végigpörgettem az egészet, egy idióta gyerek helyesírásával és világszemléletével egyezik kb. a dolog. Nem lehet ráhúzni egy egész szervezetre valakinek a hülyeségét. Szerintem nem történt rágalmazás, mivel olyan adatokat tartalmaz, amelyeket nyilvános helyről szedtek össze, ez pedig nem rágalom. Viszont az adatok helytelen tárolása jogos, azzal teljesen egyet értek. Nekem kb. mindegy, hogy ki tette fel, de erősen kétlem, hogy egy lelkiismeretfurdalásos HÖK-ös lenne, ahogy a HVG újságírója gondolja a nekem írt e-mailben.

    VálaszTörlés
  13. Nem, attól, mert komolytalan, azért ez egy társadalmi jelenség, hogy mennyire elfogadott a nálam egyel fiatalabb korosztályban a szalonzsidózás, szaloncigányozás, szalonszexizmus. Úgy tűnik, hogy ezt nagyon sokan valami normális dolognak tartják. Engem ez, mint társadalmi jelenség, megrémiszt.

    És nem értek egyet azzal, hogy egy ilyen jelenséget szabad lenne elbagatellizálni.

    Emellett én nem gondolom, hogy ezért az egész HÖK a felelős. Hanem azok, akiknek tudomása volt a listáról. Azok mind felelősek. Nagyon remélem, hogy egyszer ki fog derülni, kik azok.

    VálaszTörlés
  14. Én életemben nem ítéltem el senkit a származása alapján, akkor sem, ha volt olyan viselkedése, ami erősített bizonyos sztereotípiákat. De sajnos tartok attól, hogy felhígult már annyira a mindenféle "szalon" dolog, hogy normális dolog legyen. Ahogy ezek szerint az is normális, hogy mások érzésein átgázolva közzéteszünk listákat. Nem akarom elbagatellizálni a listát, de szerintem legalább annyira bűnös, aki megszellőztette, mint az, aki megírta.
    És bár nem az egész HÖK a felelős, mégis olyanokat is arcul köpnek most az utcán, akinek semmi köze nem volt az egészhez. Vagyis most meg elindult a "szalonhöközés"

    VálaszTörlés
  15. arról, hogy valaki HÖK-ös, tehet, arról meg, hogy zsidó feje van, nem. tehát a szalonHÖKözés kifejezés nem állja meg a helyét.

    aki nem volt benne, határolódon el, mint az e két magyar szakos lány HÖK-ös, aki lemondott, mert nem akarnak ezzel közösséget vállalni. a hallgatás többé-kevésbé egyetértésként értelmezhető.

    VálaszTörlés
  16. és ha holnap az ELTE vezetése csinál valami baromságot, akkortól szégyellni kell, hogy ELTE-sek vagyunk, és szakítsuk meg a hallgatói jogviszonyunkat? vagy azért, mert a magyar kormány hülyeségeket csinál, tagadjuk meg az állampolgárságunkat? nem fogok egy olyan intézményt egy az egyben elítélni, amelyik megszervezte nekem a gólyatábort, illetve minden tanárokkal kapcsolatos problémám esetén segítséget nyújtott.

    VálaszTörlés